Konya Büyükşehir Başkanı Altay, UCLG Başkanlığına Seçildi
Yazar: Haber Merkezi · · Kategori: Gündem
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Fas’ın Tanca şehrinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi’nde Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı Başkanlığına seçildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, telefonla tebrik ederek Altay’ın bu başarısını takdir etti.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Fas’ın Tanca şehrinde gerçekleştirilen Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Dünya Konseyi seçimlerinde Başkanlık görevine seçildi. Bu önemli başarı, hem Konya’yı hem de Türkiye'yi uluslararası yerel yönetim arenasında temsil edecek.
Seçim sonuçlarını takiben Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Altay’ı telefonla arayarak tebrik etti ve “Cumhurbaşkanımızın yerel yönetimler ve dış politikadaki vizyonunu UCLG’de sürdüreceğiz” dedi. Başkan Altay, Cumhurbaşkanına ve destek veren tüm kurumlara teşekkürlerini sundu.
Altay, konuşmasında bu görevin sadece kendisine değil, Konya’ya, Türkiye’ye ve tüm yerel yönetim camiasına duyulan güvenin bir göstergesi olduğunu vurguladı. Dışişleri Bakanlığı, AK Parti Yerel Yönetimler Başkanlığı, milletvekilleri, belediye başkanları ve diğer paydaşların desteğine değinen Altay, “Konyalı hemşehrilerimizin duası ve desteğiyle daha adil, kapsayıcı ve yaşanabilir bir gelecek inşa edeceğiz” ifadelerini kullandı.
UCLG Genel Kurulu’na hitaben, “Birlikte daha güçlü bir UCLG, daha güçlü yerel demokrasi ve topluluklar kuracağız” diyen Altay, tüm üyelere teşekkür ederek dayanışma, kapsayıcılık ve sürdürülebilir kalkınma temelli bir çalışma dönemi vaat etti.
UCLG’nin yeni başkanı olarak Altay, dünyanın dört bir yanından gelen yerel ve bölgesel yöneticilerin desteğiyle, şehirlerin sesini küresel bir vicdan hâline getirmeyi hedefliyor. Bu gelişme, Türkiye’nin yerel yönetim alanındaki uluslararası etkisini artıracak nitelikte.