Keşan'a Ağustos 2026'da İkinci Bot Komutanlığı Açılıyor

Yazar: Haber Merkezi · · Kategori: Gündem

Keşan'a Ağustos 2026'da 12 personel ve 1 kontrol botu ile ikinci bot komutanlığı faaliyete geçecek; deniz güvenliği, düzensiz göç ve kaçakçılık ile arama kurtarma operasyonları güçlendirilecek.

Keşan'a Ağustos 2026'da İkinci Bot Komutanlığı Açılıyor

Edirne'nin Keşan ilçesinde deniz güvenliğini artıracak önemli bir adım atıldı. Keşan Kaymakamlığı, Sazlıdere Köyü'nden sonra Yayla Köyü'nde de Sahil Güvenlik Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı'nı kurulacağını duyurdu. Yeni birlik, Ağustos 2026 itibarıyla tam zamanlı olarak göreve başlayacak.

Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın 22 Mayıs 2026 tarihli genel atamaları kapsamında Yayla Köyü'nde konuşlandırılacak timin kadrosu belirlendi. Tim Komutanı olarak görev yapacak 4 astsubay, tim personeli olarak görev alacak 8 uzman çavuş ve 1 adet Kontrol Botu, Yaylaköy Kolluk Destek Tim Komutanlığı emrine atandı.

Keşan Kaymakamlığı'ndan yapılan açıklamada, yeni birliğin bölgeye sağlayacağı katkılar vurgulandı. Açıklamaya göre, Yayla Köyü'nde de sürekli kolluk hizmeti sağlanacak; böylece ilçede faaliyet gösterecek ikinci bot komutanlığı hizmete alınacak; deniz güvenliği, düzensiz göç ve kaçakçılıkla mücadele, arama-kurtarma faaliyetleri ile kıyı emniyetine yönelik hizmetler daha etkin ve hızlı bir şekilde yürütülecek. Açıklamanın sonunda, bölgede yeni görevlendirilen Sahil Güvenlik personeline başarı dileklerinde bulunuldu.

Kaynak: Haberk