Konya'da 49 Genç İçin Avrupa Projesi: Politikayla Tanışacaklar
Yazar: Haber Merkezi · · Kategori: Gündem
Konya Büyükşehir Belediyesi'nin Erasmus+ kapsamında düzenleyeceği Türkiye Gençlik Savunuculuk Forumu, 24-29 Haziran 2026 tarihleri arasında 18-30 yaş aralığındaki 49 genç ile gençlik katılımı ve politika geliştirme alanlarında öğrenme ve deneyim paylaşım sürecini başlatacak.
Konya Büyükşehir Belediyesi'nin paydaşları arasında yer aldığı Türkiye Gençlik Savunuculuk Forumu, Avrupa Birliği Erasmus+ Programı kapsamında yürütülen 'Speak Up Youth' projesi çerçevesinde, 24-29 Haziran 2026 tarihleri arasında Konya'da gerçekleştirilecek. Türkiye'nin yedi bölgesinden ve proje ortağı ülkelerden gelecek 18-30 yaş aralığındaki 49 genç, altı gün boyunca gençlik katılımı, savunuculuk ve politika geliştirme konularında öğrenme ve deneyim paylaşımları sürecine katılarak, bilgi alışverişi yapacaklar.
Forum kapsamında katılımcı gençler, savunuculuk araçları, politika geliştirme süreçleri ve karar alma mekanizmalarına ilişkin eğitim alacaklar. Program süresince gençler, politika önerileri hazırlayacak, Avrupa Konseyi gençlik oturumu modeli simülasyonlarına katılacak ve karar alıcılarla doğrudan diyalog kurma fırsatı elde edecek. Ayrıca dijital kampanya, kısa film ve görsel sanat çalışmaları gibi yaratıcı ürünlerle toplumsal meselelere çözüm önerileri paylaşacaklar.
Forumun sonunda hazırlanacak Türkiye Gençlik Savunuculuk Deklarasyonu ile katılımcıların politika okuryazarlığı ve savunuculuk öz-yeterliliklerinde gelişim sağlanması hedefleniyor. Ayrıca Gençlik Savunuculuk Ağı sayesinde gençler arasında iş birliği sürdürülebilir hale getirilmesi planlanıyor. Program sonunda katılımcıların öğrenme kazanımları Youthpass sertifikası ile belgelendirilecek.
Konya Büyükşehir Belediyesi'nin bu uluslararası buluşmayı düzenlemesi, gençlerin demokratik süreçlere katılımını güçlendirmeyi ve gençlik politikalarını şekillendirmeye yönelik önemli bir adım olacak.